Your Custom Text Here
Vakprijzen voor InMotion Magazine
De campagne ontwikkeld in samenwerking met/opdracht van P.R. bureau Cognito Amsterdam werd onlangs onderscheiden met 4 prijzen.
• Twee Grand en een Silver award bij de International NYX Marcom Awards voor InMotion Magazine in de categorieën Publications, Design en Content Marketing Strategy.
• Een Silver Award voor de Best content campaign to assist with corporate positioning Communicate magazine in London.
InMotion is een meertalige branded content campagne gericht op de Duitse markt. Centraal in de campagne stond het prestigieuze InMotion magazine met een online portal. De campagne positioneert Stater als een mondiale thought leader in fintech.
Probleem
Stater beheert ongeveer 40% van de Nederlandse hypotheekmarkt en voert voor veel Nederlandse hypotheekverstrekkers de hypotheek administratie uit. Groei in Nederland zat aan het maximum, daarom verschoof de focus naar Duitsland. Stater wilde een dialoog aangaan met bestaande en nieuwe relaties op de Duitse markt voor financiële dienstverlening.
Oplossing
Een geïntegreerde branded content campagne met als centraal element InMotion magazine, dat opgezet werd als een zelfstandige internationale titel met bijpassende autoriteit en uitstraling.
InMotion magazine geeft toegang tot een online portal waar de content verdiept en verbreed wordt. De campagne, inclusief het magazine, biedt strategisch informatie en inzicht van het hoogste niveau aan C-suite professionals in de financiële dienstverlening.
Resultaat
500 prospects ontvingen InMotion magazine. Social media ondersteuning resulteerde in meer dan 12.000+ unieke site bezoeken. Hieruit werden meer dan 1.000 gekwalificeerde prospects verzameld, waaruit 100 directe leads voortkwamen. Inmiddels kunnen verschillende Duitse banken bijgeschreven worden als klant.
Quote
"Het ontwikkelen van nieuwe business in Duitsland vereist de juiste tools. Een kwalitatief hoogwaardig magazine met een inhoud die de C-suite aanspreekt zoals InMotion is voor mij een prachtige conversatie starter. Het onderscheidt ons als organisatie en bouwt aan ons netwerk in een voor ons strategische markt."
Christian Spurk, Sales Manager Duitsland, Stater N.V.
Back on Track
Back on Track is een programma voor alle Amstelveense ondernemers. Mogelijk gemaakt door gemeente Amstelveen en uitgerold door de Ondernemersvereniging Amstelveen (OA) in samenwerking met de detaillisten vereniging VAD en KHN Amstelland.
Een jaar lang worden kosteloos diverse trainingen en netwerkbijeenkomsten aangeboden met focus op motivatie en kennisverrijking na de Corona periode.
in nauwe samenwerking met de Ondernemers Vereniging ontwikkelde Brand Match de merkidentiteit, campagneplanning en vele uitingen.
Voor de campagne die bijna een jaar zal lopen werden een groot aantal items ontwikkeld die zorgden voor grote bekendheid en enthousiaste deelname.
Leading Mile is een adviseur in Fin Tech gespecialiseerd in testing tools voor alternatieve investeringen.
Een zeer succesvolle start-up in finTech. Sinds de oprichting is het bedrijf jaarlijks zo’n 80% gegroeid.
In deze wereld is zekerheid van resultaat van het hoogste belang. De merkpropositie speelt hierop in met het thema Measuring Progress in combinatie met de maatindeling.
In contrast met de wereld van logaritmen ontwikkelden we een merkidentiteit waarin naast de logica van meetbaarheid menselijkheid een rol blijft spelen.
Uitdaging
Cards Unlimited, marktleider in cadeaukaarten en ledenpassen, produceert voornamelijk kaarten met PVC. Niet meer van deze tijd. Het merk zocht een mannier om te laten weten dat er ook goede oplossingen zonder plastic mogelijk zijn.
Brand Match
In samenwerking met merkstrateeg Pieter Jan van Es -Merkenbouwer.com - ontwikkelden we het merk Duurzame Cadeaukaart.nl met een nieuwe duurzame propositie. Duurzame Cadeaukaart.nl maakt uitsluitend gebruik van materialen die recyclebaar zijn of het milieu niet belasten.
Middelen
Brand development, visual identity, website, promotioneel drukwerk, blog en nieuwsbrieven, social media strategie en invulling. Zowel voor de Nederlandse markt als voor de rest van Europa.
Een boutique kantoor met stijl
Uitdaging
Stijl Advocaten is een hooggewaardeerde juridische adviseur in vastgoed en gebiedsontwikkeling.
Na de eerste tien succesvolle jaren hielp Brand Match met een opfrissing van strategie, merkstijl en communicatie.
Onlangs gaven we de site een informerende en interactieve make-over.
Oplossing
Adviseurs op het hoogste niveau, focus op inhoud zonder uiterlijk vertoon, dát karakteriseert het kantoor. Thought Leaders in vastgoed en gebiedsontwikkeling. Dat was het uitgangspunt voor ons advies.
De merkstijl werd verrijkt met een skyline als visual device dat verbindt en in één blik laat zien waar Stijl voor staat: vastgoed. Een scherpe advertentie campagne zet Stijl internationaal in de markt.
Middelen
Merkstijl voor huisstijl en digitale middelen. Signing en aankleding pand. Nieuwsbrief format. Websiteontwerp en invulling. Advertentiecampagne. Social media opzet en invulling. Thema en invulling event voor het 10-jarig bestaan. Speciale website, uitnodigingen, eventlogo en middelen.
Uw resultaat telt. Sigma.
In opdracht van / samenwerking met Lissenid
Uitdaging
Sigma (PPG) werkt continue aan het uitbreiden en verbeteren van het verf aanbod. Zowel voor professionals als voor de consument. Dat vraagt om communicatie en promotie van nieuwe verfproducten en service concepten voor de professionele markt.
Oplossing
Een strakke merkstijl voor herkenbaarheid in communicatie. Bij alle projecten werden de technische aspecten van de verf vertaald naar begrijpbare en relevante beloftes voor consument en vakman.
Bijzonder waren de corporate campagne voor Sigma S2U Nova, verf met hoge duurzaamheid en Sigma Care, oplossingen voor vastgoed eigenaren.
Daarnaast verzorgden we introductie campagnes van diverse nieuwe verfproducten, professionele schildersmaterialen, de verfmerken Veveo en Boonstoppel en de introductie van Brander spac.
Middelen
advertenties, winkelmateriaal, materiaal voor beurzen, mailings, websites, video voor online en TV
De ziektekosten polis voor ZZP-ers
Uitdaging
Zilveren Kruis heeft een speciale ziektekostenpolis met specifieke voordelen voor ZZPers en zelfstandigen. Een goed product dat onder de ZZP doelgroep onder de aandacht gebracht moest worden.
Oplossing
Als eerste ontwikkelden we een nieuwe strategie voor de ZZP polis, waarin naast een medisch voordeel ook het zakelijk voordeel gecommuniceerd werd. Samen met een groot aantal ZZP partners gaven we inhoudelijk een toevoeging aan de polis. De nieuwe strategie: ‘Als ZZPer ben jij de motor van je bedrijf. Als jij gezond en scherp blijft, is je bedrijf dat ook,’ bleek zeer succesvol als positionering en in acquisitie. Er werden 120% meer polissen afgesloten.
Brand Matching
In een samenwerking met een groot aantal ZZP organisaties werd gebruikgemaakt van hun media om de doelgroep te bereiken. Radiozender Sublime FM werd ingezet voor de landelijke campagne en een actie waarbij ZZPers die een ZZP ziektekostenverzekering afsloten bij Zilveren Kruis een radiocampagne op Sublime FM konden winnen.
Middelen
Edm, fysieke dm, online video op Zilveren Kruis-site, banner campagne, twitter berichten, items op partner sites, links naar landingspagina op de Zilveren Kruis site. Radio campagne i.s.m. Sublime FM.
Een goed verhaal voor de boekwinkel
Uitdaging
de rol van de boekhandel in de verkoop van boeken staat onder druk door verkoop online en in andere kanalen. De boekhandel blijft de plaats waar alle goede verhalen beginnen en het was zaak dit duidelijk te maken aan alle consumenten om zo mensen de weg terug te laten vinden.
Brand Match
Drie partijen in boeken; de Boekverkopers Bond, de uitgevers en het CPNB vonden elkaar in een langlopende campagne.
Oplossing
Een promotionele actie aan het einde van het jaar waarbij €5,- korting verdiend kon worden op een volgende aankoop. Die moest plaatsvinden in de verkoopluwe maand januari. Diverse acties, de zgn ‘Big brand moments, die synchroon liepen aan de kalender van het CPNB.
Middelen
actielogo voor leden van de KBB. Een combinatie van een geopend boek en een winkeldeur met de mogelijkheid tot personalisatie per boekhandel. Actiecampagnes, advertenties, posters en radiocommercial, actieflyer en -kaart, winkelmateriaal en online banners.
HET ARSENAAL THE NEXT LEVEL
Uitdaging
Het Arsenaal van Jan des Bouvrie is overbekend. Minder bekend is dat er nog 15 andere ondernemers in mode, design en lifestyle gehuisvest zijn in Het Arsenaal. De ondernemers zochten een manier om dat duidelijk te maken aan hun doelgroep.
Brand Match
Rond het thema THE NEXT LEVEL nodigden we een groot aantal toonaangevende merken uit, om samen met de ondernemers hun nouveautés introduceren. Een Brand Match event op hoog niveau die veel bezoekers trok. Voor de ondernemers en hun doelstellingen een succes. Een greep uit de reacties: 'Meer verkocht dan ooit' en 'nog nooit zo druk geweest'.
Middelen
Save the date edm, uitnodiging in print als digitaal, persbericht, diverse social media, event folder, plattegrond, posters, after movie.
DE KRING IS 100!
De sociëteit voor Kunst en Wetenschap aan het Leidsche Plein in Amsterdam bestaat dit jaar honderd jaar! Een eeuw roemruchte aanwezigheid in het Amsterdamse nachtleven, gekleurd met honderden verhalen van bijzondere avonden en nachten met bijzondere mensen.
Als je vereniging 100 wordt dan vier je dat groots. Met tal van activiteiten en bijdragen van de leden.
Mijn bijdrage: een feestelijke versie van het Kring logo in statische en geanimeerde uitvoering.
De lékkerste dinercheque van Nederland
Uitdaging
Bekendheid geven aan de VVV Dinercheque na een re-branding en herpositionerings- traject en het aansluiten van nieuwe restaurants in een hoger segment.
Brand Match
In een brand match met de nieuwe Gault&Millau gids vonden we voor VVV Dinercheque een passende partner die de kaart direct hoog in de markt zet. Maximale awareness bij de juiste doelgroep kregen we tijdens het Gault&Millau Live Innovators event en door vermelding in de gids. Bezoekers van het event ontvingen een mailpiece met een conversie aanbod.
Verdere bekendheid verkregen we door vermelding op de websites van beide partners en in de app. Zo vonden we voor de VVV Dinercheque een langdurig partnership, passend bij de nieuwe, up-market positionering van de kaart met een hogere belevingscomponent.
Middelen
Vermelding in de gids met betaal-icon, back cover en advertenties. Officieel partner bij de introductie van de G&M gids 2019 als sponsor van Prijs-Plezier Award en een booth op het event. Gevolgd door een mailing naar G&M restaurants voor acceptatie van de VVV Dinercheque. Een item bij Koffietijd op RTL 4 zorgde voor bekendheid bij het grote publiek.
De meest populaire cadeaukaart van Nederland
Uitdaging
De VVV Cadeaukaart is marktleider binnen de cadeaukaartenmarkt. Na de omschakeling naar een digitale kaart en de nieuwe merkpositionering moest de kaart opnieuw onder de aandacht worden gebracht bij de retailers van Nederland. Zo veel mogelijk winkels en webshops moesten de nieuwe VVV Cadeaukaart gaan accepteren, zowel in de winkels als online.
Oplossing
Wij verzorgden de herintroductie naar retail Nederland, met verschillende benaderingen voor grote en kleine prospects, waarbij het zaak was met ze in gesprek te komen.
Middelen
Voor grote prospects is er een grote zitzak ontwikkeld, een zak geld die symbool staat voor de extra omzet als je de VVV Cadeaukaart accepteert. Deze werd altijd persoonlijk langsgebracht, zorgde voor een ludieke entree en werd met enthousiasme ontvangen . Hierdoor is het de perfecte introductie gebleken om tot een gesprek te komen. Voor kleinere prospects was er een snoep pot met muntgeld.
Overige middelen waren een EDM campagne met een prospect website als landingspagina. Ook ontwikkelden we een sales presentatie en leavebehind. Een succesvolle en opvallende aanpak.
Dat de VVV Cadeaukaart al na één jaar een succes is, maakten we duidelijk in een infographic gebaseerd op een onderzoek van Q&A.